L’Ajuntament d’Inca i el de Palma han presentat conjuntament a Inca el catàleg de l’exposició «Quino en la música», una publicació que aprofundeix en una de les vessants més íntimes i brillants de Joaquín Salvador Lavado Tejón, conegut arreu del món com Quino.
L’acte s’ha celebrat a Sa Quartera Centre d’Art d’Inca, espai que actualment acull la mostra, reforçant el vincle entre l’exposició i aquesta nova obra editorial. Més que un simple recull visual, el catàleg ofereix una anàlisi detallada de la importància de la música en l’univers creatiu de l’artista argentí, des de la música clàssica i l’òpera fins a icones del pop com The Beatles.

L’exposició, que es pot visitar fins al pròxim 21 de març, reuneix més de cent tires i dibuixos originals. A través d’aquest recorregut, el visitant descobreix com la música esdevé, en mans de Quino, un espai d’expressió, però també de contradiccions i crítica social, sempre des d’una mirada profundament humana.
Produïda pel Clúster de Còmic i Nous Mitjans de Mallorca i l’Ajuntament de Palma, la mostra està comissariada per Judith Gociol, experta en l’obra de Quino, i Guille Lavado, músic i nebot de l’autor. Després de passar per diverses ciutats de la península, l’exposició arriba ara a Inca consolidant-se com una proposta cultural de gran rellevància.
Amb aquesta iniciativa, Inca reafirma el seu compromís amb la cultura internacional de primer nivell, apropant figures universals al públic local i contribuint a la difusió del patrimoni artístic contemporani.
Considerat un referent indiscutible de la vinyeta humorística, Quino va retratar el món amb un estil inconfusible i un to carregat de sàtira. A través de personatges icònics com Mafalda, l’autor va posar el focus en els grans reptes socials i polítics del seu temps, mantenint una vigència que perdura fins avui.
























Heu d'haver iniciat la sessió per publicar un comentari Iniciar sessió