La presentació del projecte del traçat del tren des de sa Pobla fins Alcúdia comença a aixecar molts de dubtes entorn al què passarà a les terres de marjal de sa Pobla.
Segons el regidor d’Urbanisme, Joan Perez, “des del Govern parlen de consens pel nou traçat ferroviari, però en realitat el consens sols l’han assolit amb l’Ajuntament d’Alcúdia, amb qui han negociat fer un túnel per la muntanya de son Fe i Sant Martí i evitar les expropiacions de finques particulars”.
Aquest mateix malestar l’han manifestat la resta de regidors de l’equip de govern, que asseguren que en el cas de sa Pobla, el Govern no ha negociat cap traçat, ni ha avaluat els danys que puguin causar a les terres de marjal.

Segons el traçat presentat, dels tres que hi havia prevists d’abans, el Govern de Prohens, segons digué la presidenta, opta per desviar l’actual estació del tren de sa Pobla, fins a la zona del polígon de can Tro (als voltants del Lidl) i des d’aquest punt enllaça per dins la marjal en direcció a Pollença i voltant cap a Alcúdia. “El tram de sa Pobla, la línea marcada és molt gruixada i pot suposar xapar moltes parcel·les”, apunten del que han vist als projectes inicials pendents de desenvolupar.
Així i tot, Pérez matisa que del total de la inversió, sempre segons les dades facilitades pel Govern, 200.000 euros es destinaran a les expropiacions de terrenys.
Per altra part, l’equip de govern pobler manifesta que des del PP local no s’hagin pronunciat reclamant més concreció del traçat del tren al municipi, “quan al tram d’Alcúdia ja han definit estacions i aparcaments dissuasoris”.
Heu d'haver iniciat la sessió per publicar un comentari Iniciar sessió