Després d’una setmana en què el bon temps havia respectat la diada de Sant Vicenç per als murers, la Fira de Sant Francesc del darrer cap de setmana va tenir un protagonista indiscutible: la pluja.
Dissabte es va viure una jornada festiva que es desenvolupà amb total normalitat. La revetla del municipi, amb la ballada popular i l’actuació de La Revetlla d’Algebelí, va congregar nombrosos veïns que ompliren els carrers amb ambient festiu. Molts aprofitaren l’ocasió per avançar les compres de fira, davant la previsió de precipitacions per a l’endemà.

Un dels moments més concorreguts va ser la revetla i la tradicional pujada al “conill”, que reuní una gran quantitat de murers a la plaça del Convent, davant Can Moragues. Com és habitual, els quintos i altres joves del municipi intentaren enfilar-se al pal ensabonat en un dels actes més emblemàtics de la fira.

Diumenge, en canvi, va estar marcat per la inestabilitat meteorològica. A primera hora, molts veïns sortiren a fer una volta mentre el temps encara donava una treva, amb la plaça de Santa Catalina Thomàs plena d’animals i els firaires amb els seus negocis oberts.
El Convent, epicentre de la fira, lluïa una decoració inspirada en una vinya, en homenatge als 28 cellers de vi que Muro tenia a finals del segle XIX, una iniciativa impulsada per l’Ajuntament.

Malgrat la pluja, les autoritats, acompanyades per Es Reguinyol i La Revetlla d’Algebelí, mantingueren el recorregut previst pels diferents punts de la fira, en una jornada que, tot i les inclemències del temps, va conservar l’esperit festiu i participatiu del municipi, però on moltes atraccions infantils i paradetes quedaren sense poder obrir la persiana.























Heu d'haver iniciat la sessió per publicar un comentari Iniciar sessió