L’Ajuntament de Pollença i el gremi de Forners i Pastissers han fet una nova aposta per donar a conèixer la formatjada, aquest particular pastís de les festes de Pasqua únic a l’illa. Un pastís l’elaboració del qual sembla que decau a les cases particulars i del qual els forners es mostren satisfets de la demanda dels clients. La plaça Miquel Capllonc del Port de Pollença acollí una jornada de promoció d’aquest producte local i també del mè de la Cooperativa Pagesa de Pollença, també l’únic amb un segell distintiu de qualitat i producte local.
Així ho va presentar el regidor de Comerç, Antoni Cànoves acompanyat de representants dels vuits forns que hi participaran i que elaboraran formatjades aquest dia i també durant les festes de Pasqua. Aquests són els forns Formentor, Can Bissanyes, Los Molinos, Sucrart, can Rebassó, Las Delícias, Pa Nord i can Bisquerra. “Volem promocionar aquest producte únic i singular de Pollença”, destacà el regidor. Per això han regalat a cada forn participant un motlle per fer les formatjades d’una mida més petita que el convencional, “per facilitar-ne la venda”, diuen, i també els han aportat 50 capses a cada un d’ells per poder servir-les acuradament i sense que es rompin.
La formatjada es caracteritza per ser un pastís on la pasta no porta sucre i s’esfulla i el seu interior és farcit de brossat o confitura i té forma d’estrella. És un pastís per compartir.
Heu d'haver iniciat la sessió per publicar un comentari Iniciar sessió