La manca d’aparcaments a Can Picafort ha fet que l’Ajuntament i la Policia Local hagin iniciat una campanya de control de les oficines de lloguer de vehicles. En un primer moment es tracta de determinar quantes de les empreses tenen llicència per realitzar aquesta activitat al municipi.
A la vegada, s’adverteix que segons la normativa cada empresa de ‘rent a car’ només pot tenir un màxim de tres vehicles estacionats a la via pública. Aquestes setmanes ja s’han detectat irregularitats i s’han obert diversos expedients sancionadors a empreses del sector que, o bé operaven sense llicència, o tenien un excés de cotxes aparcats al carrer.
Des de l’Ajuntament s’assenyala que a l’actualitat a Can Picafort hi ha 20 oficines que ofereixen el servei de lloguer de cotxes. El problema ve quan moltes d’elles no tenen el portal obert al públic, sinó que simplement fan la feina de posar a disposició del client el vehicle que ha llogat. Això fa que moltes vegades els carrers propers a hotels o zones de lloguer vacacional estiguin plenes de cotxes estacionats preparats per l’empresa per futurs clients. Aquest sistema dificulta el control municipal, ja que no troben al personal de les oficines i si s’han de dirigir als responsables, el domicili social és a altres ciutats d’Espanya on ho tenen tot centralitzat.
La solució segons el batle, Joan Monjo, és, en primer lloc, que es regularitzi la situació i només puguin treballar les oficines que tenen la llicència activa. A partir d’aquí, el més lògic, assegura, seria que si tenen una flota de molts vehicles, “lloguin un solar per exemple del polígon com a base d’aparcament de cotxes, que és el que es fa a altres municipis”. En cas contrari, seran sancionats per realitzar una activitat econòmica irregular a l’espai públic.
Heu d'haver iniciat la sessió per publicar un comentari Iniciar sessió