El conseller de Mobilitat i Infraestructures del Consell de Mallorca, Iván Sevillano, ha visitat avui el final de les obres de contenció de talussos de Formentor, un projecte per prevenir esllavissades protegint els talussos i fer, d’aquesta manera, més segura la carretera Ma-2210 mitjançant malles de triple torsió i pantalles metàl·liques de protecció. A més del conseller, també han assistit a aquest final d’obra la directora insular d’Infraestructures del Consell de Mallorca, Olga Martínez, i Bianca Aguilar, regidora delegada de Port de Pollença i regidora d’Esports de l’Ajuntament de Pollença. El termini d’execució de les obres ha estat de cinc mesos, amb un pressupost 410.762,32 euros, IVA inclòs.
El conseller Sevillano ha explicat que «el que hem fet, amb aquesta obra, és anticipar-nos a la possibilitat que es produeixen despreniments a la zona, amb el risc que això suposaria per la gent. Per tant, hem actuat abans, consolidant i protegint els talussos amb la implementació de pantalles i altres elements de sustentació i seguretat necessaris per protegir l’entorn de la carretera Ma-2210 dels esllavissaments i despreniments rocosos del vessant. D’aquesta manera, hem aconseguit donar major seguretat a la via i als usuaris de la mateixa».
«Aquesta obra no l’hem pogut finalitzar en millor moment, fa dues setmanes. El temporal ens ha permès comprovar la seva eficàcia, hem pogut contenir la immensa majoria dels despreniments que hi ha hagut», ha afegit el conseller.
Cal recordar que alguns trams d’aquesta carretera ja varen ser protegits contra despreniments fa més de vint-i-cinc anys i van ser renovats l’any 2017, després d’un episodi de pluges molt important amb un despreniment que va afectar les pantalles instal·lades i van ser reconstruïdes. Quan la dinàmica de despreniments es va accentuar, el departament de Mobilitat i Infraestructures va redactar l’“Estudi d’alternatives per a la protecció contra despreniments rocosos de la carretera MA-2210 d’accés al cap de Formentor” on es defineixen les característiques i es dimensionen noves mesures de protecció contra despreniments en aquest tram de la carretera, adjacents a les zones ja protegides.
Sevillano ha volgut destacar que en aquesta obra, a més, «s’han instal·lat dos sensors per a la teledetecció i control remot dels possibles despreniments que les pantalles vagin recollint en el futur. D’aquesta manera no tan sols es protegeix la carretera sinó que es podrà tenir controlada de manera digital i en qualsevol moment».
Heu d'haver iniciat la sessió per publicar un comentari Iniciar sessió