Dins l’allau d’imatges dels actes de Sant Antoni resulta gairebé impossible trobar-ne alguna en la qual no apareixi un telèfon mòbil, ja sigui de gent que fa fotografies, o bé que l’utilitza com a suport per llegir un discurs, una cançó o una glosa. És evident que els dispositius electrònics estan encastats a les nostres vides i això també ha de quedar constància a les demostracions populars de les festes de carrer.
A la revista Sa Plaça hem pogut comprovar enguany com la gent ha visitat més que mai les informacions, reportatges i entrevistes que hem difòs aquests dies. La febre antoniana també fa que moltes persones, de totes les franges d’edat, cerquin consumir aquests temes.
L’especial de Sant Antoni de Sa Plaça ha elaborat un any més un conjunt de temes al voltant de les celebracions programades als pobles de la contrada, amb especial atenció a sa Pobla, Muro i Pollença. Hem de destacar que l’entrada que ha tengut més visites ha estat l’entrevista al batle de Muro, Miquel Porquer, en la qual el titular cridaner era «Amb el cartell de Sant Antoni d’enguany hem fet un 10 a 0 a sa Pobla». Era d’esperar que aquestes paraules destacades en lletres grosses -que s’emmarquen en la polèmica per un cartell que alguns consideren massa reivindicatiu- provocassin curiositat i reaccions. I, efectivament, així ha estat, amb milers de visites a la web des de les xarxes socials, i alguns comentaris coents que venien de la part poblera.
Un espai de confiança per la informació local
En els dos primers anys de vida de la plana web de la revista el mitjà s’ha consolidat i així ho demostren les dades de visites. Molts seguidors de saplaca.cat accedeixen als continguts de les informacions dels seus pobles via xarxes socials, preferentment del facebook i l’X. Per tant, és un perfil de lectors de més de 40 anys, segons les dades que mostren el consum per edat. Quant a les temàtiques més visitades, són les notícies d’elaboració pròpia, així com tot el relacionat amb el Calendari Mallorquí.
La web és una eina potent per fer arribar a la població el dia a dia de les informacions dels municipis de la nostra contrada. En l’actual món digital d’excés de notícies, cal posar en valor el segell de les capçaleres dels mitjans de comunicació locals. Els ajuntaments han substituït, en la majoria dels casos, les notes de premsa per publicacions que aboquen directament a les xarxes. En aquest escenari és quan molta gent valora saber l’actualitat del seu poble a través del filtre d’un mitjà de comunicació, com una revista local o comarcal com Sa Plaça. Ho demostra clicant a les informacions de saplaca.cat quan veu publicacions a facebook o a l’X -antic twitter-.
En els darrers dotze mesos la web saplaca.cat ha incrementat el número d’accessos un 180%, unes dades que han consolidat la presència de la marca Sa Plaça a l’àmbit digital. Un repte de creixement per aquesta revista que inicià una nova etapa en paper l’any 1999, quan l’editorial Inforaiguer S.C. va reprendre el camí de la capçalera iniciada dècades enrere a sa Pobla per la delegació de l’Obra Cultural Balear. Ara s’obren nous temps i formats informatius.
Heu d'haver iniciat la sessió per publicar un comentari Iniciar sessió